Reguli7 Wonders DuelExplicatii si cum se joaca

In jocul 7 Wonders Duel va trebui sa iti construiesti clădiri si minuni. Practic sa iti faci un oraș mai puternic ca adversarul tău. El seamănă foarte mult cu jocul 7 Wonders, practic fratele mai mare, doar ca acesta este adaptat pentru jocul 1 versus 1

Scopul jocului

In 7 Wonders Duel sunt 3 modalitati de castig

  • Militar
  • Stiintific
  • Sau la puncte

Jocul se termina imediat atunci cand un jucator are supremația militară sau stiintifica. Dacă pana la finalul jocului nici una nici alta nu se intampla, atunci după era 3 se calculeaza punctele si cine are cele mai multe puncte, este castigatorul.

Componente

Jocul este compus din:

  • O placa de joc
  • 66 de carti de era – 23 de era 1, 23 de era 2 si 20 de era 3
  • 7 carti speciale
  • 12 carti Minunile lumii
  • 4 tokene militare
  • 10 tokene progres
  • 31 de monede de diferite valori
  • 1 token conflict
  • 1 carnet de notat punctele

Setupul jocului

Prima data plasați placa de joc pe masa, dar in lateral iar mai apoi

  • Plasați tokenul conflict pe spațiul din mijlocul plăcii
  • Plasati cele 4 tokene pe spatiile lor
  • Amestecati tokenele de progres si alegeti random 5 din ele si plasati-le cu fata in sus aici. Restul tokenelor se intorc in cutie.
  • Fiecare jucator primeste monede in valoare de 7.

Setupul minunilor

  • Alegeti random primul jucator
  • Tranzitie Amestecati cele 12 cărți cu minuni
  • Asezati 4 din ele cu fata in sus
  • Acum primul jucător isi alege 1 carte, apoi celălalt jucător isi alege 2 cărți si ultima ii revine tot primului jucător
  • Apoi asezati alte 4 carti cu minuni cu fata in sus si reluati pasul anterior dar acum primul care isi alege e celalalt jucator.
  • Acum fiecare jucator trebuie sa aibe cate 4 carti cu minuni pe care si le poate construi in timpul jocului

Setupul cartilor era

  • Amestecati cartile pentru era 1 si apoi eliminați 3 carti din pachet. Nu va uitati la ele
  • Repetati pasul 1 si pentru cartile era 2 si era 3
  • Doar ca, la era 3 intra in joc cartile speciale – cartile mov
    • Amestecati-le si pe acestea si alegeti 3 din ele. Acum amestecatile cu cele din era 3.
    • Acum toate pachetele de carti sunt gata de joc

Cartile mari

Cărțile mari sunt cartile Minuni. Tranziție Fiecare carte are in partea stanga costul construirii ei si in partea dreapta efectul.

Cartile mici

Cartile mici sunt cladirile de care vorbeam anterior. Tranziție Ele au, aici, in partea stanga costul si in partea de sus, efectul cladirii.

Costul unei cladiri poate fi:

  • Zero
  • Exprimat in bani sau resurse
  • ori experimat printr-o combinatie de bani si resurse
  • Sau exprimat prin link-uire –  incepand cu era a 2 unele carti au o conditie de constructie gratuita. Daca ai construit o carte cu un simbol in partea dreapta sus poti construi o alta carte gratis daca aceasta are același simbol in partea de cost.

Exista 7 tipuri de cladiri, usor identificabile, dupa partea colorata de sus

  • Cartile maro – ele produc materii prime – lemn, piatra si argila
  • Cartile gri – ele produc bunuri fabricate – sticla si papirus
  • Cartile albastre – ele aduc puncte de victorie
  • Cartile verzi – ele aduc puncte de victorie si simboluri stiintifice
  • Cartile galbene – ele aduc un bonus comercial – bani, resurse sau favorizeaza  comertul si aduc si puncte de victorie
  • Cartile rosii – ele aduc putere militara
  • Si cartile mov – ele iti permit sa aduni puncte pe baza unor criterii speciale

Scuturile rosii

Fiecare scut de pe cartile rosii sau de pe cartile cu minuni Tranziție iti permit sa avansezi pe pista placii de joc. Atunci cand intri intr-o zona marcata cu linii punctate si e prezent un token militar, acesta se inlatura si oponentul pierde numarul de banuti inscrisi. 

Cand ajungi cu tokenul conflict in capatul pistei, atunci ati castigat jocul prin suprematia militara.

Tokenele progres

Sunt 7 tipuri de simboluri stiintifice in joc. Tranziție De fiecare data cand faceți perechi de 2 simboluri identice puteti lua un token progres din cele de pe placa de joc. Simbolurile stiintifice le gasiti pe cartile verzi si pe un token progres

Cand strangeti 6 simboluri stiintifice diferite in orasul vostru, atunci ati castigat jocul prin suprematia stiintifica.

Regulile jocului

Jocul se desfășoară pe durata a 3 ere. Pentru fiecare era se folosește un pachet de cărți diferit. Cărțile sunt echivalentul clădirilor.

Fiecare jucător câștigă bani, isi intareste armata, face descoperiri științifice și isi dezvolta orașul.

La începutul fiecărei ere ,amestecati pachetul de cărți respectiv și apoi asezati cărțile in funcție de era în care sunteți. Pe o carte ajutor este arătat cum anume trebuie așezate cărțile. Unele din ele sunt asezate cu fata în sus, altele cu fata în jos.

7 wonders Duel se joaca in ture. Incepand cu primul jucător trebuie sa trageti cărți din cele de pe masa…din cărțile accesibile.

Cărțile accesibile sunt cărțile care nu sunt parțial acoperite de alte cărți.

Cartea aleasă o poți folosi la una din cele 3 opțiuni

  • Sa construiesti clădirea
  • Sa construiesti o minune
  • Sau o poti decarta pentru a obține bani

Indiferent de optiunea aleasa, după ce faci acțiunea…daca o carte care initial era acoperita, acum se întoarce si devine accesibilă.

Sa construiesti o cladire inseamna Tranziție sa platesti costul ei si apoi sa o asezi cartea in fata ta. Asta inseamna ca in orasul tau este o noua constructie.

Sa construiesti o minune inseamna Tranziție sa ii platesti costul si apoi iei cartea era si o asezi sub cartea minune cu fata in jos.

Atenție – Numai 7 minuni pot fi construite in joc. Imediat după ce a 7-a minune a fost construită, cea de-a 8-a se întoarce in cutie.

Atunci cand decartezi cartea era, primești bani – 2 monede + 1 moneda pentru fiecare carte galbena construită in orasul tau.

O era se termina atunci cand toate cele 20 de cărți sunt folosite. Următorul pas e sa pregatesti nouă era prin noul pachet de cartei. 

Acum primul jucător nu mai incepe runda. Ci jucătorul care are puterea militară mai mica alege cine sa inceapa era – el sau oponentul. 

Puterea militară

Puterea militară e determinată de tokenul conflict. Dacă el este îndreptat înspre partea mea, atunci eu aleg cine incepe. In cazul in care token-ul este la mijloc, atunci era este începută de jucătorul care a jucat ultima carte din runda anterioara.

Sfarsitului jocului

Jocul se termina imediat in cazul in care un jucător are supremație militara sau științifica. Daca nu, la finalul erei 3. După finalul erei 3 se aduna punctele:

  • De pe placa de joc in functie de pozitia tokenului conflict.
  • De pe cartile mici
  • De pe cartile cu minuni
  • Eventuale puncte de pe tokenele progres
  • Si din bogatia orasului tau – adica 1 punct la fiecare 3 banuti

In caz de egalitate, departajarea se face in functie de punctele de pe cartile mici albastre. Daca se pastreaza egalitatea atunci jucatorii impart victoria.