ReguliAbstract AcademyExplicatii si cum se joaca

Abstract Academy este un joc de carti in care sunteti elevi la o scoala de arte si va intreceti pentru cea mai frumoasa pictura cu ceilalti colegi de clasa.

Componente

Jocul este compus din:

  • 54 de carti de joc – carti canvas
  • Cate 5 carti assigment rosii, galbene si albastre
  • 12 carti inspiration
  • 7 carti professor
  • Cartea de primul jucator si 4 carti referinta

Scopul jocului 

Scopul jocului este acela de a aduna cat mai multa puncte prin crearea celor mai frumoase picturi.

Setupul jocului

  • Amestecati fiecare pachet de carti in parte si plasati-le in mijlocul mesei
  • Fiecare jucator trage 3 carti canvas
  • Primul jucator este fie cel ce a fost ultima data intr-o sala de curs fie il alegeti random

Desfasurarea jocului

Jocul se desfasoara pe durata a 3 runde

La inceputul fiecarei runde fiecare jucator trage cate 1 carte inspiration si o adauga mainii sale.

Apoi primul jucator in functie de runda de joc trage urmatoarele carti si le plaseaza in zona de joaca. Acestea formeaza conditii de scor pentru runda curenta.

  • Pentru runda 1 – cate o carte Assigment din fiecare culoare
  • Pentru runda 2 – 2 carti Professor
  • Pentru runda 3 – 1 carte Professor si oricare 2 carti Assigment

Pe tura ta trebuie sa:

  • Plasezi o carte canvas in centru
  • Si apoi tragi o carte canvas din teancul din centru

Cartile canvas trebuie plasate in acceasi orietare ca cele plasate anterior. Ele trebuie sa formeze un grid de 4 pe 4. Dupa ce s-au pus 4 carti pe o latura, nu trebuiesc plasate alte carti pe latura respectiva

Punctarea

Fiecare carte canvas e impartita in 4 sferturi. Sferturile pot avea combinatii din culorile rosu, galben si albastru.

Alaturarea sferturilor de acceasi culoare formeaza suprafete care aduc puncte.

 

O data ce o coloana din gridul de 4 pe 4 a fost inchisa, tot gridul va capata 2 reguli:

  • Primul rand dinspre tine se numeste CASA. Doar tu poti juca in randul tau. Oponentul poate juca acolo doar daca nu are o alta optiune valida
  • Jumatate din grid sau primele 2 randuri dinspre tine sunt zona ta de punctare. Doar sferturile cartilor canvas din aceste 2 randuri sunt valide pentru punctarea cartilor Inspiration, profesor si assigment.

O runda se termina atunci cand se realizeaza complet acel grid de 4 pe 4. La finalul fiecărei runde te folosesti de zona ta de scor pentru a determina ce carti iti aduc puncte. Trebuie respectata ordinea:

  • Prima data cartile Inspiration: poti arata o carte Inspiration si daca in zona ta de scor ai acel sablon de pe carte, atunci primesti 2 puncte. Nu conteaza culoarea avuta de sablon, atata timp cat e respectata forma lui. Poti roti cartea Inspiration cum doresti tu.
    • Daca nu folosesti o carte inspiration intr-o runda, o poti folosi runda viitoare.
  • Cartile Assigment: aceste carti se revendica in ordine. Jucatorul care are cea mai buna potrivire cu obiectivul de pe fiecare carte carte folosind doar o culoare din zona de scor, castiga 3 puncte
  • Cartile Professor: aceste carti se tot revendica in ordine. Jucatorul care are cea mai buna potrivire cu obiectivul de pe fiecare carte folosind una sau mai multe culori din zona de scor, castiga 5 puncte

Cărțile de pe care ai luat puncte, se pun cu fata in jos langa tine.

Atunci cand e egalitate la una din carti, si tu ai cartea pentru primul jucator, tu castigi cartea pentru care va bateti la puncte si trebuie sa dai cartea pentru primul jucător oponentului tau. 

Pasul asta se poate repeta daca exista egalitate asupra mai multor carti.

Sfarsitului jocului

Jocul se termina dupa cele 3 runde. Calculati totalul punctelor de pe toate cartile iar cine are cele mai multe puncte este declarat castigator.

In caz de egalitate, departajarea se face dupa cine are cele mai multe carti Professor. Daca inca e egalitate atunci cine are cartea primului jucator castiga jocul.

Jocul in 4 jucatori

Jocul in 4 jucatori in mare parte are aceleasi reguli doar ca exista mici schimbari.

Adica prima ar fi gridul – trebuie sa creati un grid de 5 pe 5, nu 4 pe 4.

A doua schimbare e la inceput fiecarei runde – se pune prima carte din teancul de tras si apoi primul jucator isi aseaza cartea ortoganal adiacent cu aceasta.

A treia schimbare e la punctare – daca exista egalitate in ceea ce priveste o carte assigment sau professor, regulile sunt aceleasi explicate anterior. Dar daca niciunul nu are cartea de primul jucator, atunci cartea Assigment sau Professor este decartata si numeni nu primeste punctele de pe ea.