ReguliActivityExplicatii si cum se joaca

Activity Original e unul din cele mai cunoscute jocuri de petrecere. Jocul presupune comunicare, mima, sau desen toate astea fara sa rostesti cuvantul sau cuvintele.

Componente

Jocul este compus din:

  • 440 de carti
  • O tabla de joc
  • O clesidra
  • 4 pioni
  • Vei avea nevoie suplimentar de hartie si creion

Setupul jocului

  • Se formează 3 teancuri cu cărți de 3, 4 si 5 puncte, 
  • Se amestecă și se așează cu fața în jos pe tabla de joc în căsuța corespunzătoare.
  • Se formează echipe de minim 2 membri. Pot fi maxim 4 echipe. 
  • Fiecare echipa își alege un pion. Dacă numărul de jucător este egal cu 3, stai pana la final sau dai skip direct la timestampul de jos pentru jocul în 3 
  • Toți pionii sunt așezați pe casuța de start.

Desfasurarea jocului

La jocul in mai mult de 3 persoane – de la 4 in sus se desfasoara astfel:

  • Echipele urmează la rând în sensul acelor de ceasornic.
  • Se trage o carte din teancul de cărți (la alegere din cel de 3, 4 respectiv 5 puncte), iar prezentatorul trebuie să prezinte problema indicată de câmpul în care se află pionul echipei sale. Dacă pionul este la start se alege oricare problemă.
  • Dacă colegii prezentatorului rezolvă problema, echipa avansează pe tablă un număr de căsute egal cu numărul de puncte de pe carte, în caz contrar rămân pe loc.
  • Dacă pionul unei echipe ajunge pe o căsuță ocupată deja de altă echipa, pionul inițial se întoarce o căsuță.
  • Dacă problema este scrisă cu roșu pe carte, această poate fi rezolvata de toate echipele. Dacă o altă echipă decât cea a prezentatorului găsește soluția aceștia avansează 4 căsuțe și echipa prezentatorului 2. Dacă echipa prezentatorului găsește soluția aceasta avansează 6 căsuțe.
  • Prezentatorul are la dispoziție 10 secunde să memoreze problema și 1 minut ca să o prezinte.

Jocul in 3 jucatori

Jocul in 3 persoane e un pic diferit:

  • Fiecare rundă este tratată ca și când problema ar fi scrisă cu roșu.
  • Dacă problema este rezolvată, ambi jucători avansează pe tablă cu un număr de căsuțe egal cu numărul de puncte al problemei. În caz contrar toți rămân pe loc.
  • 2 pioni pot ocupa aceeași căsuță.