Cum se joaca?Fireball Island: The Curse of Vul-Kar

Fireball Island: The curse of Vul-Kar este un joc de familie, in care nu conteaza prea mult strategia, tinand foarte mult de noroc. Este 3D, si arata foarte bine.

Pentru a putea juca acest joc avem nevoie sa asamblam insula. Dupa ce e gata, trebuie sa il punem pe Vul-Kar pe cel mai inalt punct al insulei, indreptat cu fata catre helipad. Mai adaugam cele doua poduri si scara, in locurile destinate si cei 7 arbori cu radacinile indreptate catre Vul-Kar.

Apoi punem sase bile portocalii in spatiile marcate, si una rosie in aceasta deschizatura care este denumita Scar.

Inima lui Vul-Kar, cea mai pretioasa comoara a jocului se va pune in locul marcat de langa Vul-Kar.

Il vom scoate pe Maw din cutie, si il vom pozitiona langa harta. In acesta plasam moneda norocoasa.

Se vor lua toate token-urile de comori si se vor plasa random pe locurile marcate, cu fata in sus. Daca jucati cu extensii, pot ramane token-uri, acestea trebuind sa fie adaugate la Maw.

Apoi vom lua trackerul de cataclism si il vom pune langa Scar. Pe acest tracker vom pune 3 bile rosii din cele ramase.

Fiecare jucator isi va alege cate un pion si cartea de referinta a acestuia. Ei se vor pune in “Hello-copter”, care va fi amplasat langa helipad la inceput de joc.

Se vor lua cartile snapshot si se vor aseza cu fata in sus langa insula.

Cartile de tip suvenir, se vor amesteca si se va imparti cate una fiecarui jucator. Restul cartilor se vor aseza langa insula.

Vom proceda la fel si cu cartile de actiune, dar vom imparti cate doua fiecarui jucator, nu cate una.

Zarul il vom tine aproape de insula.

Acesta a fost tot setupul jocului. Cel mai mic jucator va fi primul si toti vor incepe tura lor prin a face prima mutare din “hello-copter” pe helipad. Cand toti jucatorii au plecat din elicopter, acesta va pleca, urmand sa se intoarca in viitor.

Pentru a castiga acest joc, trebuie sa ai cele mai multe puncte cand elicopterul se va intoarce. Puncte poti castiga in momentul in care colectezi comori sau snapshot-uri.

Cum se joaca Fireball Island: The Curse of Vul-Kar?

Pe tura ta, vei face patru lucruri, exact in aceasta ordine:

  1. Daca esti doborat, va trebui sa iti ridici caracterul.
  2. Vei juca o carte de actiune din mana.
  3. Va trebui sa tragi o noua carte de actiune.
  4. Se va reseta insula

Voi incepe sa explic fiecare pas, pe rand.

Daca esti doborat va trebui sa iti ridici caracterul

Daca esti pe mai mult de un spatiu, poti alege pe care sa te ridici.

Daca esti cazut intr-un rau sau intr-o zona cu lava, va trebui sa plasezi caracterul la capatul acestuia. Daca sunt mai multe spatii aici, poti alege oricare dintre ele.

Daca esti in afara hartii, vei incepe aceasta tura dintr-o pestera aleasa de tine.

Daca esti pe insula, dar intr-o zona mai ciudata, vei incepe tura de la cea mai apropiata portiune de drum.

Jucarea unei carti de actiune din mana

Cand joci o carte de actiune din mana, trebuie sa te deplasezi intregul numar de spatii notat pe carte. Actiunea este optionala.

Te poti muta in orice directie, dar nu te poti intoarce din drum. Nu poti fi pe acelasi spatiu cu un alt jucator. In acest caz vei sari oponentul, si vei ignora orice spatii sari (spe exemplu nu vei lua snapshot-ul)

Un spatiu este marcat de zona verde, zona de lava, sau zonele maro. Nu vei putea inainta niciodata prin alte zone in afara de cea maro. Daca in fata ta este o radacina a unui copac, aceasta nu te va afecta in niciun fel.

Daca ajungi intr-o pestera, vei arunca zarul si te vei muta intr-o pestera care este marcata cu acel numar. In acest caz, nu vei consuma un move. Daca pesterile sunt ocupate, vei sta pe loc.

Daca in timp ce mergi, ajungi intr-o zona instabila (pod sau scara) te vei opri imediat cand ajungi pe ele, move-ul tau terminandu-se in acel moment. Poti continua cu actiunea marcata pe carte.

Daca pornesti sau daca ai in drumul tau un token de comori, un snapshot, sau inima lui Vul-Kar, poti lua acea comoara. Snapshot-urile pot fi luate daca:

nu ai deja un snapshot de acea culoare
mai exista acel tip de snapshot
niciun alt jucator nu este pe acel spatiu

In momentul in care ai 3 snapshoturi se declanseaza finalul jocului.

Daca ai luat Inima lui Vul-Kar din spatiul destinat, se va adauga automat o bila rosie in Scar. In momentul in care un jucator, trece peste un alt jucator, acesta ii va fura inima lui Vul-Kar.

Dupa cum spuneam mai devreme, pe cartile de actiune pe langa movement mai exista si actiunea propriu-zisa care este optionala. Aceasta actiune este de 3 tipuri:

Rotire – cate simboluri sunt, atatea rotiri poti face. Daca alegi sa il intorci pe Vul-Kar, acesta poate fi mutat doar o data. Daca alegi sa muti o radacina, aceasta poate fi mutata in orice directie.
Bile – Se lanseaza o bila portocalie. Se alege orice bila de pe harta si se va lansa. Poti folosi un singur deget, si o poti impinge cat de tare doresti, atata timp cat nu iese de pe harta. Daca a iesit de pe harta, atunci vei pierde o comoara si toti adversarii cazuti cu ajutorul acestei lovituri se vor ridica automat in picioare.
Cataclism – Cand se joaca o carte de tip cataclism se vor lua toate bilele rosii din Scar, si se vor da drumul, pe rand, exact ca bilele portocalii. Se aplica exact aceleasi reguli de lansare. In momentul in care joci o carte cataclism, vei face discard pe tracker-ul de cataclism. Cand sunt 3 carti pe acel tracker, se amesteca toate cartile de actiune jucate (de tip cataclism sau nu), cu cele nejucate. Apoi se adauga o noua bila rosie in “Scar”.

In momentul in care avem 4 bile rosii in “Scar”, se declanseaza sfarsitul jocului.

Tragerea unei carti de actiune

Dupa ce s-a jucat cartea de actriune se va trage o noua carte din teanc.

Resetarea insulei

Ultima etapa din tura fiecarui jucator este resetarea insulei. In aceasta etapa, toate bilele ajung in locurile lor initiale si se rearanjeaza podurile si scara daca au fost deranjate. Nu se vor ridica niciunul dintre pioni. Acestia se vor reseta la inceputul turei lor.

Cartile de suvenir

Pe langa cartile de actiune, mai avem si carti de suvenit. Acestea au notate pe ele un trigger si un efect. Pot fi jucate oricand dorim, atata timp cat trigger-ul este respectat. Nu este o limita de carti de suvenir pe care le poti avea sau pe care le poti juca in orice moment.

Om la pamant

Un personaj este considerat ca fiind la pamant in momentul in care orice parte a figurinei, mai putin piciorusul, atinge insula sau in momentul in care figurina este in afara insulei. In momentul in care caracterul tau este la pamant, vei pierde o comoara la alegerea ta.

Daca un jucator te pune la pamant, acel jucator va fura de la tine acea comoara. Daca te pui singur la pamant, comoara pierduta va ajunge in Maw.
Daca vei cadea de la vibratii, se pune exact ca si cum ai fi fost doborat de o bila.

La final, cel care este doborat va trage o carte de suvenir.

Daca cineva loveste masa (din greseala sau nu), se ignora orice efect si se va reface totul exact cum era inainte.

Sfarsitul jocului

Sfarsitul jocului este declansat in momentul in care un jucator are minim 3 snapshoturi in mana sau cand sunt 4 bile rosii in Scar. In acel moment, cand un jucator ajunge inapoi pe helipad, elicopterul se va intoarce si jucatorii pot sa se imbarce.

Se va plasa Hello-copterul in apropierea helipadului
Fiecare jucator va alege o comoara din Maw, in momentul in care vor ajunge in elicopter. Poate fi banutul norocos sau orice alta comoara pusa acolo pe parcursul jocului.
Cand un jucator ajunge in elicopter acesta nu poate pleca si nu poate fi pus la pamant. Va putea sa joaca in continuare cartile de actiune pe tura lui, cat timp nu va face move-ul.

Jocul se termina cand toti jucatorii au ajuns in elicopter, sau cand au trecut 2 ture din momentul in care primul jucator a ajuns in elicopter.

Calcularea punctajului

Scopul jocului este sa aduni cat mai multe comori, acestea valorand puncte. Punctele se calculeaza astfel:

Pentru fiecare grup de comori de aceeasi culoare poti primi 1/3/6/10 sau 15 puncte, in functie de marimea acestui grup. 15 puncte este maxim.
Inima lui Vul-Kar valoreaza 7 puncte
Fiecare snapshot valoreaza cate 5 puncte, daca esti in elicopter
Moneda norocoasa valoreaza 6 puncte.

Pot castiga puncte si jucatorii care nu au ajuns in elicopter, dar nu vor marca puncte pentru snapshot-uri.

Va fi desemnat castigator jucatorul cu cele mai multe puncte.