ReguliMandala StonesExplicatii si cum se joaca

in jocul Mandala Stones vom crea o opera de arta cu ajutorul pietrelor colorate. Jocul e de o complexitate redusa, pt 2-4 jucatori.

Componente

Jocul e compus din:

  • 4 table de jucatori
  • 10 cartonase cu obiective
  • 1 tabla principala
  • 1 tabla mandala
  • 4 cartonase cu referinte
  • 96 de pietre
  • 4 artisti
  • 1 saculet
  • 4 piese pt 50 de puncte

Scopul jocului

Scopul jocului este acelas sa faci cat mai multe puncte. Jucatorul care aduna cele mai multe puncte este declarat castigator la final.

Setup

  1. Plasati tabla principala in mijlocul mesei. In spatiile marcate cu steluta, puneti cate o stiva formata din 4 pietre. Pietrele le extrageti aleator din saculet.
  2. Plasati cei 4 artisti in spatille acestea.
  3. Plasati tabla Mandala langa tabla principala in mijlocul mesei. Ea este goala la inceput.
  4. Fiecare jucator primeste tabla sa, un cartonas cu referinta si un token pt tinut scorul.

Desfasurarea jocului

Jocul se desfasoara in runde egale pt toti jucatorii. Cand iti vine randul trebuie sa alegi una din cele 2 actiuni posibile: sa iei pietre sau sa punctezi.

Ia pietre

Atunci cand vrei sa iei pietre, Tranzitie muti un artist in alta pozitie. Poți muta artistul pe orice pozitie libera de pe placa principala. Apoi trebuie sa iei toate pietrele din jurul artistului dar cu 2 conditii:

  • Pietrele trebuie sa aibe acelasi model cu artistul
  • Pietrele nu trebuie sa fie adiacente cu alti artisti.

Iti alegi o piatra de inceput si apoi in sensul acelor de ceas, iei restul pietrelor si formezi un turn.

Turnul format il vei plasa pe orice spatiu liber de pe placa ta de jucator si tine minte ca nu ai voie sa modifici ordinea pietrelor. Nu poti face actiunea daca nu ai loc liber pt pietre pe placa ta de jucator

Pentru a putea face actiunea asta, trebuie sa fie posibil sa iei macar o piatra care sa respecte conditiile.

Daca nu poti sa iei pietre, atunci esti obligat sa punctezi.

Puncteaza

Cand alegi sa punctezi, ai 2 optiuni:

  • Fie punctezi o culoare
  • Fie punctezi pietre de orice culoare.

Atunci cand punctezi o culoare,Tranzitie  trebuie sa ai cel putin 2 turnuri care au culoarea respectiva deasupra. Modelul nu conteaza. Dupa ce iti alegi o culoare, punctezi obligatoriu toate turnurile care au culoarea respectiva.

Fiecare turn se puncteaza individual, intotdeauna de la stanga la dreapta:

  1. Turn 1: fiecare turn de nivel diferit valoreaza 1 punct. Spatiul gol, adica nivel zero valoreaza tot 1 punct.
  2. Turn 2: aici primesti puncte in functie de inaltimea turnului.
  3. Turn 3: aici primesti puncte in functie de inaltimea turnului.
  4. Turn 4: aici primesti puncte in functie de inaltimea turnului.
  5. Turn 5: aici primesti puncte in functie de numarul de culori diferite din turn plus 1

Dupa ce ai calculat punctele si ti-ai mutat tokenul pe pista de pe tabla ta de jucator, iti iei toate pietrele din varful turnurilor punctate si pe pui pe tabla Mandala. Pe masura ce pui pietrele pe placa..e posibil sa ocupi spatii care iti ofera puncte suplimentare.

Daca atunci cand pui pietre peste un spatiu cu numarul de maini egal cu numarul de jucatori, atunci se declanseaza finalul de joc.

Daca exista situatii cand nu poti sa punctezi, atunci jocul se incheie imediat.

Atunci cand punctezi pietre de orice culoare, alegi un numar de pietre din varful turnurilor si le muti pe placa Mandala, toate valorand 1 punct fiecare. Culorile si modelele nu conteaza pentru aceasta optiune.

Sfarsitul jocului

Jocul se incheie in 2 moduri:

  1. Daca o piatra este asezata peste un simbol cu maini egal cu  numarul de jucatori.
  2. Daca un  jucator nu poate daca nicio actiune, nici nu poate lua pietre si niic nu poate puncta, atunci jocul se termina imediat.

Indiferent de modul de terminare al jocului, fiecare jucator isi arata la final de joc cartile obiectiv si isi alege unul din ele pt care sa ia punctele, adunandu-se astfel la punctaj total.

Jucătorul cu cele mai multe puncte castiga jocul, in cazul unei egalitati, jocul este castigat de jucătorul al cărui rand a fost mai devreme in timpul jocului.