ReguliRed RisingExplicatii si cum se joaca

Red Rising este un joc in care trebuie sa strangi pe parcursul jocului, prin diferite actiuni, cea mai buna combinatie de personaje care, la sfarsitul jocului, iti vor da cele mai multe puncte.

Componente

Jocul este compus din:

  • 60 de tokene Helium
  • 112 carti caracter
  • 60 tokene de influenta
  • 6 tile-uri de casa
  • o placa de joc
  • 6 tokene de flota
  • un token pt primu jucator 
  • un token de suveranitate

Setupul jocului

  1. Plasati placa in mijlocul mesei. Amestecati pachetul de carti caractere si plasati-l cu fata in jos pe placa de joc. Plasati zarul langa pachet. 
  2. Asezati pe fiecare locatie (jupiter, marte, luna si institut) cate 2 caractere cu fata in sus din teancul initial. Cartile se plaseaza astfel incat doar numele, culoare si punctele de victorie sa fie vizibile. 
  3. Fiecare jucator trage 5 carti cu caractere din teanc. Aceste carti formeaza mana ta de inceput. Ele trebuiesc tinute secret. 
  4. Fiecare jucator isi alege random un tile de casa. Dupa aceea iti iei cartea de referinta si tokernurile de influenta si de flota. 
  5. Apoi plasati tokenul de flota pe spatiul zero al pistei corespunzatoare. 
  6. Puneti in locul dedicat sub teancul de carti cu caractere tokenele Helium 
  7. Tokenul de suveranitate se pune langa tabla de joc. 
  8. Daca un jucator isi alege casa Apollo el va primi tokenul de primul jucator. Altfel alegeti random un jucator pentru a primi tokenul de primul jucator pentru a incepe jocul.

Desfasurarea jocului

Pe tura ta un jucator trebuie sa aleaga una din optiunile:

  1. Scout – atunci cand faci Scout: întoarce prima carte din pachetul din centru si plaseaz-o pe orice locație obtinandu-i bonusul. 
  2. Lead – atunci cand faci Lead: selecteaza o carte din mana ta si fa-i deploy. Asta inseamna sa o pui cu fata in sus pe orice locatie. Tot aici poți sa activezi abilitatea de deploy. Apoi poti sa:
    • Obții prima carte de pe una din locațiile unde nu ai facut deploy si apoi sa obtii bonusul locației. 
    • Obții prima carte din pachet si sa dai cu zarul pentru a obține un bonus.

Cartile caracter

Toate cartile caracter au:

  • Nume 
  • Culoare
  • Puncte de victorie
  • Simbolurile din stanga indica in partea de jos pe ce anume iei puncte de victorie la final
  • Abilitatea deploy
  • Puncte de victorie cu anumite conditii pe care le primesti la final
  • Abilitatea de a bloca o actiune dar trebuie sa iti dezvalui cartea
  • Abilitatea pt finalul jocului

A exila cartea – inseamna sa o scoti din joc pt moment. Exista o sectiune speciala langa placa de joc unde cartile exilate se pun cu fata in sus, vizibile pt toti jucatorii

A dezvalui cartea – inseamna sa o arati tuturor jucatorilor. Daca nu esti instruit sa faci altceva cu aceasta carte, ea se intoarce in mana ta.

Bonusurile

In timpul jocului ai mai multe bonusurile pe care tu le primesti. Atunci cand faci actiunea LEAD sau SCOUT primesti bonusul locatiei. De asemenea primesti bonusuri si cand dai cu zarul.

  1. Cand dai pe zar Jupiter sau faci actiunea in spatiul Jupiter: iti avansezi pe tokenul de flota pe pista lui.
  2. Cand dai pe zar acest simbol sau faci actiunea in spatiul Marte: primesti un token Helium.
  3. Cand dai pe zar Luna sau faci actiunea in spatiu Luna: primesti sau pastrezi tokenul de suveranitate. Asta declanseaza si bonusul de pe tile-ul de casa.
  4. Cand dai pe zar Institut sau faci actiunea in spatiul Institut: iti plasezi 1 token influenta pe acest spatiu.
  5. Cand dai pe zar  X trebuie sa decartezi oricare prima carte dintr-o locatie
  6. Cand dai pe zar  ochi  trebuie sa plasezi prima carte din pachet intr-o locatie dar fara sa primesti alt bonus.

Tile-urile de casa

La inceputul jocului iti alegi aleator un tile de casa. Acesta are pe el o abilitate care e activata de fiecare data cand intri in posesia tokenului de suveranitate. Fie ca primesti acest token atunci cand iei o carte din locatia Luna, sau iti pica pe zar simbolul Luna esti obligat sa indeplinesti ceea ce scrie pe tileul de casa.

Sfarsitului jocului

Finalul de joc este declansat atunci cand se indeplinesc 3 conditii de oricare din jucatori sau cand 2 conditii sunt indeplinite de acelasi jucator. Conditiile sunt:

  1. Ca un jucator sa aibe 7 sau mai mult de 7 tokene Helium
  2. Ca un jucator sa aibe 7 sau mai mult de 7 tokene de influenta pe zona institutului
  3. Ca un jucator sa ajunga sau sa depaseasca pozitia 7 de pe pista flotei.

Atunci cand s-a declansat finalul jocului, va terminati tura, astfel incat toti jucatorii sa aibe un numar egal de ture – exceptie face jucatorul care are casa Apollo…el mai face o tura pt ca asta e abilitatea lui.

Punctaj

Tineti cont de ordinea scrisa pe tabelul de scor si urmatiri in ordine:

  1. Abilitatile de la final de joc. Declansati toate abilitatile de final de joc in ordinea de joc. Doar cartile Portocalii si Gri au astfel de abilitati.
  2. Adunati punctele de victorie de pe Cartile cu caractere – atat din partea de sus, cat si din partea de jos
  3. Pozitia de pe pista flotei
  4. Fiecare token Helium valoreaza 3 puncte
  5. Tokenul de suveranitate valoreaza 10 puncte
  6. Punctele pt fiecare token de influenta de pe spatiul institut se dau in functie de numarul de tokene
    • Cine are cele mai multe tokene – castiga 4 puncte pt fiecare token
    • Al doilea castiga 2 puncte pt fiecare token
    • Toti ceilalti castiga cate 1 puncte per token
  7. Excesul de carti
    • pentru fiecare carte dincolo de cea de-a 7-a valoreaza -10 puncte
    • Punctele de pe cartile 8, 9 si asa mai departe sunt in continuare valide, dar penalizarea asta inseamna ca nu puteti gestiona perfect o casa. Scopul e sa gestionati cartile, nu doar sa le adunati in mana.

Cine are cele mai multe puncte este declarat castigator. In caz de egalitate, si unul din jucatori are tokenul de suveranitate, acesta castiga jocul.

Daca exista jucatori la egalitate si niciunul nu are tokenul de suveranitate, atunci victoria este impartita.