Cum se joaca?Rum and Bones Second Tide

Rum & Bones – Second Tide este un joc de actiune, in care ne aventuram intr-o lume a piratilor. Fiecare jucator preia puterea unui echipaj foarte puternic, si va incerca sa produca cat mai multe pagube adversarului. In timpul activarii eroilor si a echipajului, fiecare jucator poate acumula puncte. Primul care ajunge la 8, castiga.

Setupul jocului

Selectarea factiunii

In primul rand jucatorii trebuie sa isi aleaga echipa din care fac parte. In jocul de baza putem gasi doar doua factiuni(Deep Lords si Marea de la Muerte), dar altele pot fi gasite in expansiuni.

Fiecare factiune are avantajele si dezavantajele ei, deci trebuie sa avem grija cu ce eroi vom juca.

Selectarea eroilor

Dupa selectarea factiunii, va trebui sa ne alegem 3 eroi cu care vom juca. In jocul de baza sunt 5 eroi pentru fiecare factiune. Fiecare erou va avea skill-uri si abilitati unice, care te vor ajuta pe parcursul jocului sa castigi.

Nu poti alege eroi apartinand altei factiuni, in schimb poti alege eroi mercenari, care nu sunt disponibili in jocul de baza. Fiecare erou are un Hero Dashboard, care iti va spune ce factiune reprezinta.

Dupa ce ne-am ales cei 3 eroi, vom lua miniaturile acestora si le vom pune baza in culoarea factiunii pentru a ii identifica mai usor pe parcursul jocului. Apoi luam “Hero Dashboards” si cartile cu skiluri pentru fiecare erou, si le vom tine in apropierea noastra.

Echipajul

Fiecare jucator, pe langa eroii alesi, va mai avea acces si la echipajul factiunii. Acesta este compus din mai multe miniaturi:

  • 24x Deckhands – miniaturi cu baza patrata
  • 6x Bosun – miniaturi cu baza rotunda

Vom lua Dashboard-ul echipajului si miniaturile lui si le vom plasa in apropierea noastra.

Tide Deck

Fiecare factiune are un Tide Deck, compus din 30 de carti cu puteri speciale si abilitati unice fiecarei factiuni. Pachetele pot fi identificate cu ajutorul simbolului factiunii. Vom lua Tide Deck-ul si il vom plasa in apropierea nostra.

Tabla de joc

Tabla de joc pentru jocul Rum & Bones – Second Tide este compusa din mai multe nave. In jocul de baza toata actiunea se va intampla pe cele trei nave disponibile. Cele doua barci mai micute apartin factiunii Marea de la Muerte, iar cea mare, din mijloc, apartine factiunii Deep Lords.

Fiecare nava este impartita in zone. In aceste zone putem avea obiective, puncte de deploy si pasarele. Aceste 3 tipuri de zone trebuiesc setate ca in manualul de utilizare.

Dupa setarea zonelor, vom lua 12 deckhands pentru fiecare factiune si ii vom plasa in trupe de cate 4, pe urmatoarele obiective:

  • Deep Lords: Main Mast, Rigging Line, Wheel
  • Marea de la Muerte: Captain’s Chest, Rigging Line, Wheel.

La final, vom lua si vom pune in apropierea noastra:

  • zarurile
  • token-urile de damage
  • token-urile de activare
  • token-urile de conditie
  • token-urile Dead Man
  • banii
  • dashboard-urile si tile-urile monstrilor marini

Vom mai pune aproape dashboardul de scor, cu token-urile lui pe zero.

Dupa ce am facut si acest lucru, setup-ul jocului este gata si suntem putem  sa incepem jocul.

Eroi

Eroii sunt personajele principale cu care vei juca pe parcursul jocului. Fiecare este important, si fiecare are skill-uri si abilitati unice.

Fiecare erou are un Dashboard si pana la 3 carti de skill.

Hero Dashboard

Desi fiecare erou este unic, ei au cateva trasaturi comune pe Dashboard:

  1. numele factiunii
  2. numele eroului
  3. rolul eroului
  4. viata eroului
  5. slotul pentru cartile cu skill-uri
  6. costul pentru fiecare carte cu skill

Fiecare erou are un rol trecut pe dashboard, care ne ajuta sa ne dam seama cam in ce categorie de puteri se incadreaza. Mai multe detalii despre cele 5 roluri se pot gasi in regulamentul jocului.

Cartile cu Skill-uri

Cartile cu skill-uri sunt o reprezentare a unei puteri unice pe care un erou o poseda. Acestea sunt de 4 tipuri:

  1. Skill de atac
  2. Skill cu abilitate
  3. Skill cu Reactii
  4. Skill pasiv. Acesta nu are carti, ci este imprimat direct pe Dashboard. Acest tip de skill nu costa bani sau actiuni.

Fiecare carte are regulile sale unice, dar au cateva caracteristici in comun

  1. Tipul skill-ului. Cum spuneam mai devreme acesta poate fi skill de atac, skill cu abilitate, skill cu reactii, sau skill pasiv, care nu are niciun simbol.
  2. Numele eroului
  3. Numele skill-ului
  4. Level-ul skill-ului
  5. Efectul skill-ului
  6. Costul pentru upgrade (Level Up)

Atacul

Atacul este principala metoda a eroilor de a da damage si a castiga banuti. Pe langa informatiile de mai sus, cartile cu Skill-uri de tip atac mai au urmatoarele informatii:

  • numarul de zaruri cu care se face atacul
  • numarul minim de pe zar pentru a se considera un hit si a da damage
  • distanta la care poate da un hit
  • efectul folosirii atacului. Acest efect va intra in vigoare inainte de a fi aruncate zarurile, daca nu este specificat altceva.

Cu mici exceptii, toti eroii au un skill de tip de baza de tip atac. Eroii vor porni cu acest skill deblocat.

Abilitatile

Abilitatile pot fi folosite pe tura eroului. Fiecare abilitate este unica, cititi cu atentie efectele ei.

Reactiile

Reactiile sunt similare cu Abilitatile, doar ca ele nu costa o actiune si sunt activate in momente specifice din joc. Doar eroii “deployed” vor putea folosi reactii.

Fiecare carte cu reactii va avea in plus fata de trasaturile comune, urmatoarele informatii:

  • trigger – ne va spune cand o reactie se va activa
  • effect – ne va spune ce anume se va intampla

Echipajul

Pe langa eroi, fiecare jucator are si un echipaj compus din deckhands si bosuns. Cand facem referire la echipaj, ne referim doar la aceste tipuri.

Deckhands

Deckhands sunt cei mai de jos oameni din echipaj. Nu ai foarte mult control asupra lor, scopul lor fiind intotdeauna sa inainteze si sa distruga nava adversarului. Pot fi activati si de eroul de suport. Acestia au viata 1.

Bosuns

Bosuns sunt lideri ai echipajului si rolul acestora este sa mareasca eficienta la deckhands. Ca si cei pe care ii conduce, nu avem prea mult control asupra lor, si viata acestora este tot de 1.

Fiecare factiune are un Dashboard pentru echipaj, pe langa cele pentru eroi. Pe acesta putem gasi printate cartile de atac ale echipajului. Toate sunt la fel, pana in momentul upgrade-ului. Un upgrade la echipaj se face doar in momentul in care anumite obiective sunt distruse. Pe acest Dashboard se mai gasesc si un Deckgun, de care vom vorbi mai incolo.

Dashboard-ul de scor

Tabla de scor ne ajuta sa tinem evidenta mult mai usor asupra:

  1. scorului. Primul care ajunge la 8 castiga
  2. a primului jucator din aceasta runda
  3. Kraken pool-ului. Kraken-ul este un monstru marin neutru. Nu este in interesul niciunui jucator ca acesta sa fie chemat.

Tide Deck

Dupa cum va spuneam mai devreme, fiecare factiune are un pachet de 30 carti, cu abilitati si puteri unice. Fiecare carte, are urmatoarele trasaturi:

  1. Numele cartii
  2. Trigger – cand poate fi folosita acea carte.
  3. Efectul cartii
  4. simbolurile Kraken. Pentru fiecare cartefolosita cu aceste simboluri, va trebui sa inaintam pe tabla de scor, la kraken, cu numarul de simboluri printate pe aceasta carte.

Fiecare jucator va incepe jocul cu 3 carti din Tide Deck-ul factiunii pe care o reprezinta, si va trage mai multe pe parcursul jocului.

Orice jucator, poate juca oricate carti, oricand, atata timp cat trigger-ul ii permite acest lucru.

Daca ramai fara carti in pachet, vei amesteca cartile decartate si te vei folosi de ele in continuare.

Cartea Sea Monster Attack

Fiecare Tide Deck are o carte speciala numita Sea Monster Attack. In momentul in care joci aceasta carte, aceasta va chema un monstru marin disponibil si va face deploy conform instructiunilor de pe Dashboard-ul acestuia.

Fiecare monstru al marii poate fi chemat o singura data pe joc, si va ramane in joc pana va fi omorat. Acest monstru se comporta ca un erou, dar nu este unul.

Tabla de joc

Tabla de joc are mai multe parti importante

  1. Zonele, care sunt notate prin patrate cu linie continua, si determina locatia unei miniaturi sau distanta pe care trebuie sa o parcurga aceasta.
  2. Zonele de mare, care sunt notate prin patrate cu linie punctata, si nu sunt accesibile miniaturilor controlate de jucatori.
  3. Punctele de deploy, care sunt marcate prin tokene cu simbolul factiunilor. Aici vom face deploy la eroi si la echipaj. Un adversar nu va putea sa termine actiunile in zona de deploy, dar poate sa treaca prin acestea fara probleme.
  4. Obiectivele, sunt placute speciale care pot reprezenta zone importante sau creaturi.

Obiectivele

Fiecare obiectiv are urmatoarele informatii:

  1. viata
  2. puncte de victorie
  3. castig in banuti – care vor fi primiti de adversar in momentul in care distruge acel obiectiv
  4. efect – unele obiective pot avea un efect in momentul distrugerii. Acest efect trebuie jucat imediat.

Calcularea distantei

Distantele sunt masurate intotdeauna in zone, si se va calcula doar ortogonal, niciodata pe diagonala.

Se vor lua in considerare si zonele cu mare la calcularea distantelor, chiar daca eroii nu pot intra in mod voluntar in aceste zone.

Lupta

Fiecare erou si obiectiv are viata reprezentata printr-un numar, pe Dashboard sau pe placuta. Echipajul are viata unu.

Pentru fiecare atac vom avea nevoie de un numar de zaruri notat pe skill. La aruncarea zarurilor, se va considera lovitura daca vom avea minim numarul notat pe aceasta carte. Range-ul in care putem lovi este si el trecut tot aici. Inainte de a face un atac, trebuie sa anuntati care este tinta.

Un atac nu va viza o miniatura anume, ci o intreaga zona. Vor fi lovite urmatoarele miniaturi si placute din acea zona, exact in aceasta ordine:

  1. Deckhands
  2. Bosuns
  3. Eroi
  4. Obiective

Pe parcursul jocului anumiti eroi pot avea abilitati care sa prioritizeze altfel acest atac. De obicei inainte de a face KO un Erou, va trebui sa omori tot echipajul din acea zona.

Fiecare lovitura va da damage unu, daca nu este specificat altfel.

In momentul in care un Obiectiv sau un Erou primeste damage, vom plasa cate un token de damage pe dashboard-ul sau tile-ul respectiv. Daca damage-ul este mai mare sau egal ca viata inamicului, acesta este considerat ca fiind facut KO.

Cand un obiectiv este facut KO, acesta este scos din joc. Se activeaza efectul si se acorda punctele si banii aferenti.

Cand un membru al echipajului este facut KO, acesta este scos din joc. Daca este facut KO de un erou, atunci acesta va castiga un banut.

Cand un erou este facut KO, dam la o parte toate token-urile de damage si mutam miniatura aferenta pe dashboard. Daca eroul a fost deja activat in aceasta tura, vom plasa un token Dead Man cu fata inchisa la culoare in sus. Daca nu, vom plasa token-ul cu fata deschisa la culoare in sus.

 

Cum se joaca Rum and Bones – Second Tide?

Rum & Bones – Second Tide se joaca in mai multe runde, iar in fiecare runda jucatorii vor avea mai multe ture.

Pe fiecare tura, un jucator va putea sa activeze un erou, un monstru marin sau echipajul.

Runda se va termina in momentul in care niciun jucator nu va mai avea nimic de activat.

Toti eroii si echipajul trebuie sa fie activati, daca nu au un token Dead Man pe dashboard-urile lor.

Activarea unui erou

Se va alege un erou care nu a fost deja activat in aceasta runda si care nu are nici token-ul Dead Man.

Daca eroul nu este deja pe tabla de joc va trebui sa ii facem deploy.

Cand un erou este activat acesta poate face 3 actiuni.

O actiune consta in mutarea miniaturii pe harta, sau folosirea unui skill. Se pot face in orice combinatie, si se pot folosi chiar trei actiuni de mutare sau 3 actiuni de folosire a unui skill.

Mutarea unui erou

Actiunea de mutare a unui erou este impartita in maxim 2 parti. Putem folosi doar una dintre ele daca asta dorim.

In fiecare parte putem sa:

  1. ne mutam o patratica, dar nu pe diagonala
  2. facem un rigging check

Rigging check

Uneori un erou trebuie sa se mute de pe o nava pe alta rapid, neavand suficient timp sa foloseasca pasarelele. In acest caz eroul se poate folosi franghiile de pe nava pentru a sari pe cealalta nava.

Pentru a face un rigging, eroul trebuie sa fie in zonele de langa apa, si destinatia sa fie pe o alta nava. Se va calcula distanta, si apoi se va arunca un zar. Daca numarul de pe acest zar este mai mare sau egal cu distanta, atunci rigging-ul a avut succes si eroul poate fi mutat pe zona de destinatie. Daca numarul de pe zar este mai mic decat distanta ce trebuie parcursa, atunci rigging-ul nu are succes si eroul va cadea in apa.

Caderea in apa

Un erou poate cadea in apa in unul dintre urmatoarele cazuri:

  1. a incercat un rigging check dar nu a avut succes
  2. a fost impins peste bord de un adversar.

Cand un erou ajunge in apa, vom lua acel erou si il vom pune culcat pe dashboard-ul lui, impreuna cu un token de activare. Daca a fost randul acestui erou, tura acestuia se termina imediat.

Eroii cazuti peste bord sunt temporar indisponibili, aceastia putand sa fie chemati din nou in rundele urmatoare.

Daca cineva din echipaj cade peste bord, se vor comporta ca si cum au fost facut KO de cineva. Singura diferenta este ca daca un erou trimite un echipaj peste bord, acesta nu castiga banutii care i-ar fi luat in mod normal pentru acestia.

Folosirea unui Skill

Ca o actiune, un erou poate sa foloseasca si un skill de atac sau un skill cu abilitati. Daca nu e un basic attack, fiecare skill poate fi facut doar o data pe activare.

Deblocarea si level up-ul skill-urilor

Skill-urile pot fi deblocate si upgradate oricand in timpul activarii unui erou. Acestea nu vor costa nicio actiune, in schimb va trebui sa platim numarul de banuti care sunt notati pentru level up.

Cum se castiga banuti?

De fiecare data cand un erou va face KO un membru al echipajului, acesta va primi un banut

De fiecare data cand un erou va face KO un erou din tabara adversa, acesta va primi trei banuti si un punct de victorie.

Daca un erou este doborat de un efect sau de un atac care nu a venit de la un erou, atunci fiecare erou inamic va primi cate un banut si factiunea lor va primi un punct de victorie.

Mai sunt si alte posibilitati de a castiga bani, dar va vom lasa sa le descoperiti si singuri.

Sfarsitul activarii unui erou

Se termina tura unui erou in momentul in care eroul a facut cele 3 actiuni, sau in momentul in care acesta renunta la actiunile ramase. Se va plasa un token de activare pe dashboard-ul eroului respectiv, iar apoi se va trece la urmatorul jucator.

Activarea echipajului

In loc sa activeze un erou, jucatorul poate alege sa isi activeze echipajul. Acesta poate fi activat tot o data pe runda.

La activare, jucatorul trebuie sa faca trei lucruri:

Va trebui sa aleaga 3 puncte de deploy cu simbolurile factiunii lui si va chema cate 2 deckhands in acele zone. Apoi, va chema si 2 bosuns in oricare doua puncte de deploy care le apartin. Poate fi facut deploy la acei bosuns si in aceiasi zona daca asta se doreste.

Dupa ce au fost chemati si alti membri ai echipajului conform regulilor de mai devreme, vom putea sa executam urmatoarele, in orice ordine dorim:

  • Mutare si atac
  • Tragere cu Deck Gun

Tragere cu Deck Gun

In momentul activarii Deck Gun-ului, vom face un atac conform informatiilor trecute pe Dashboard. Daca vor fi doborati membri ai echipajului inamic, jucatorul nu va primi niciun ban. In schimb, la eroi se vor pastra regulile.

Mutare si atac

In primul rand va trebui sa se mute intregul echipaj inainte cu 1 zona. Daca inamicul este in zona in care trebuie sa mutam echipajul, acesta va ramane pe loc. Daca la activarea echipajului, acesta se afla langa un inamic, acesta poate alege sa ramana pe loc.

Fiecare echipaj are un traseu predefinit pe unde vor merge. Acesta poate fi gasit in manualul de instructiuni. Fiecare traseu se termina intr-un punct de deploy inamic.

Dupa ce tot echipajul a fost mutat in fata, incepe atacul, care este obligatoriu, daca se poate face. Fiecare zona va ataca o zona adiacenta, in care exista un inamic, dar niciodata pe diagonala.

Caracteristicile atacului se gasesc pe Dashboard, si se aplica pentru fiecare Deckhand in parte. Daca in zona care ataca exista cel putin un bosun, pentru fiecare deckhand din acea zona va trebui sa dai minim numarul afisat la Bosun, nu la Deckhand.

In acest caz, va trebui sa dam cu x zaruri de minim 3.

Daca prin atacul nostru, am dat KO la toti inamicii din acea zona, iar zona este in traseul nostru, atunci ei se vor deplasa o zona in fata.

Faza Unleash the Kraken

Dupa ce echipajul si toti eroii au fost activati, trebuie sa verificam daca toata baia de sange a atras atenia Kraken-ului.

Se fac urmatorii pasi:

  • Testam apele. Daca Kraken-ul este deja pe tabla de joc, se sare acest pas.

Ambii jucatori vor trebui sa dea cu un zar. Daca suma zarurilor este mai mica sau egala cu suma valorilor din kraken pool, va fi chemat Kraken-ul.

Chemarea Kraken-ului consta intr-un deploy al acestuia in zona marcata din manualul de utilizare.

  • Atacul Kraken-ului. Daca Kraken-ul nu este pe tabla de joc, se va sari acest pas.

Se va face o aruncare de zar. Bazat pe acel numar, vom sti ce actiune va face Kraken-ul, conform dashboard-ului sau.

Faza de recuperare

In faza de recuperare ambii jucatori fac urmatoarele lucruri:

  • Decarteaza oricate Tide cards din mana, si apoi vor trage noi carti pana cand vor avea in mana trei.
  • Daca vreun erou are un token Dead Man cu fata deschisa in sus, acest token va fi scos din joc, iar jucatorul va putea fi chemat din nou in joc incepand cu runda urmatoare.
  • Daca vreun erou are un token Dead Man cu fata inchisa in sus, acest token va fi intors pe cealalta parte, iar eroul va trebui sa mai stea o runda pe tusa.
  • Se scot din joc toate token-urile de activare care nu au un token Dead Man langa
  • Muta token-ul pentru primul jucator in cealalta parte

Dupa ce toti acesti pasi au fost facuti, o noua runda va incepe. Jocul va continua pana cand un jucator va ajunge la 8 puncte de victorie. In acel moment jocul se va termina imediat.

Alte informatii

Se poate intampla sa aiba loc mai multe activari de abilitati si skill-uri in acelasi timp, neexistand o prioritizare in timp a acestora. In aceste cazuri, jucatorul va decide ordinea.

Condition Tokens

 

Orice monstru marin din calea Kraken-ului este facut KO imediat.