Cum se joaca?The Crew

Se vorbeste de existenta unei noi planete la marginea sistemului nostru solar. Asadar, trebuie sa va adunati echipajul si sa vedeti daca puteti descoperi sau nu planeta numarul 9. Pentru a face fata provocarilor si pentru a va indeplini misiunea, comunicarea este esentiala dar in spatiu lucrurile pot fi un pic mai dificile.

The crew este un joc cooperativ, bazat pe misiuni care folosesc mecanica unui joc de levate. 

  1. Cooperativ – castigati impreuna sau pierdeti impreuna.
  2. Bazat pe misiuni – Jocul se desfășoară pe parcursul a 50 de misiuni diferite cu mod unic de rezolvare.
  3. Jocuri de levate – Toate cărțile sunt împărțite jucatorilor iar apoi fiecare va juca cate o carte, cea mai mare carte castiga levata. 

Componente

Jocul e compus din:

  1.  40 de carti mari (36 carti colorate si 4 carti racheta) 
  2. 36 carti mici (cărți cu obiective) 
  3. 10 jetoane cu obiective 
  4. 5 jetoane de comunicare radio 
  5. 1 jeton semnal de avertizare
  6. 1 jeton pentru comandant. 

Jocul contine 5 suite de carti: roz, albastru, verde, galben si carti racheta.Respectarea suitei de carti inseamna ca fiecare trebuie sa respecte suita aleasa de primul jucator adica trebuie sa joace o carte de aceeasi culoare. Daca nu aveti o carte din aceeasi suita puteti juca o carte dintr-o suita diferita.

Cu toate acestea o levata poate fi castiga doar cu ajutorul cărților din aceeași suita. Cartea cu valoarea ca mai mare din suita jucata, castiga. Levata încheiată este plasata deoparte cu fata in jos. Puteti sa va uitati doar la cartile din ultima levata castigata. 

Cărțile rachetă sunt carti de atu. Tranzitie  Aceasta înseamnă ca ele castiga întotdeauna levata indiferent de cartile care sunt in joc. O carte rachetă poate fi jucata in timpul unei levate dintr-o suita colorata numai daca nu aveți o carte din suita respectiva. Dacă prima jucata este o carte racheta aceasta va desemna suita si trebuie respectata pe cat posibil. Dacă sunt jucate mai multe cărți rachetă castiga cartea cu cea mai mare valoare.

Cheia jocului the crew este ca anumiți jucători trebuie sa castige anumite levate. 

O regulă importantă a acestui joc este aceea ca nu puteți dezvălui nimic despre cărțile din mână. Nu aveți voie sa le aratati, să spuneți sau sa sugerati altor jucatori ce carti detineti.

Exista o posibilitate de comunicare sub forma jetoanelor de comunicare radio.

Fiecare jucător are la dispoziție un singur jeton care poate fi folosit o singura data pe misiune.

Poate fi folosit in orice moment inainte unei levate dar niciodata in timpul acesteia. Daca nu reușiți sa indepliniti misiunea puteți sa folosiți din nou jetonul in următoarea încercare.

Daca sunt carti cu obiective in joc mai intai trebuie sa impartiti membrilor echipajului iar abia apoi puteti comunica,

Pentru a comunica luați una din cărțile colorate pe care le detineti si plasati-o cu fata în sus astfel incat sa fie vizibilă întregii echipe. Aceasta carte face parte in continuare din setul propriu de cărți așadar poate fi jucata in mod normal. Plasați jetonul de comunicare radio pe carte cu partea verde in sus pentru a oferi membrilor echipajului si mai multe informații: 

  1. Sus = dacă este cartea cu cea mai mare valoare pe care o detineti de culoare respectivă
  2. Mijloc = dacă este singura carte de acea culoare pe care o detineti 
  3. Jos = dacă este cartea cu cea mai mica valoare pe care o detineti de culoare respectivă

Cărțile rachetă nu pot fi comunicate niciodată. 

Jetoanele de comunicare radio nu pot fi mutate dacă între timp afirmația nu mai este corecta.

După ce ați plasat o carte si un jeton de comunicare radio luati in mana una din cartile de reamintire. Scopul acesteia este de a va reaminti ca aveți o carte comunicata pe suprafata de joc. Cand jucati cartea comunicata puneți jos cartea de reamintire si intoarceti jetonul de comunicare radio cu partea roșie in sus pentru a indica ca ati comunicat deja in acea misiune. 

 

Pregatirea misiunii

Inainte de fiecare misiune parcurgeți pasii urmatori :

  1. Amestecati cele 40 de carti mari de joc si distribuie-le cu fata in jos in mod egal tuturor membrilor echipajului. Daca exhiupajul este format din 3 jucatori, o persoana va primi o carte in plus fata de ceilalti. Dupa ultima levata, cartea ramasa nu va mai fi jucata.
  2. Fiecare jucator pune in dreptul sau o carte de reamintire si un jeton de comunicare radio cu partea verde in sus
  3. Plasati pe suprafata de joc jetonul pt semnalul de avertizare cu fata in jos.
  4. Amestecati cele 36 de carti mici cu obiective si plasatile intrun pachet cu fata in jos. Tineti jetoanele cu obiective la indemana.

Desfasurarea misiunii

In majoritatea misiunilor va trebuii sa indepliniti un anumit numar de sarcini. Aceste sarcini sunt indicate prin cartile cu obiective, care sunt versiuni mai mici ale cartilor de joc. Daca o misiune nu prevede alte reguli, membrii echipajului impart sarcinile misiunii intrei ei. Puteti vedea cate carti cu obiective trebuie folosite cu ajutorul simbolului.

Luati numarul specificat de carti cu obiective din pachet si asezati-le cu fata in sus in centrul suprafetei de joc. Celelalte carti cu obiective nu sunt necesare pt indeplinirea misiunii curente. Acum uitativa la cartile din mana. Cine are cartea racheta cu numarul 4, anunta acest lucru si devine comandantul misiunii curente. Acest membru al echipajului primieste jetonul comandantului.

Comandantul va alege intotdeauna primul una din cartile cu obiective din centrul suprafeței de joc pe care o va plasa in dreptul sau. Apoi fiecare membru al echipajului va lua pe rand cate o carte cu obiective pana ce toate au fost distribuite. Fiecare jucator, poate primi mai multe astfel de carti si nu toti vor avea acelasi numar de obiective de îndeplinit.

Un obiectiv a fost atins atunci cand un membru al echipajului a castigat o levata care contine cartea corespunzatoare uneia dintre cartile sale cu obiective. Jucatorul intoarce apoi respectiva cu fata in jos. Un membru al echipajului poate indeplini de asemenea mai multe obiective in aceeasi levata. De indata ce fiecare dintre voi si-a indeplinit obiectivele priprii si ati dus la bun sfarsit misiunea puteti trece la urmatoarea.

Daca un jucator castiga chiar si o singura carte de joc pt care un alt jucator are cartea cu obiectiv corespunzatoare, misiunea esueaza si va trebuii sa o reluati. Pentru fiecare noua tentativa amestecati din nou toate cartile. Impartiti fiecarui membru carti noi si primiti noi obiective.

Comandatul incepe intotodeauna prima levata. Toate levatele suplimentare sunt pornite de cel care a castigat levata precedenta.

Sistemul de ajutor: Semnalul de avertizare

La inceputul fiecarei misiuni dupa distribuirea tuturor cartilor de joc si daca este cazul a cartilor cu obiective dar inainte ca orice membru al echipajului sa comunice puteti trimite un semnal de avetizare spre centrul de control de pe pamant.

Pentru a face acest lucru decideți impreuna dacă doriți sa folosiți acest sistem de ajutor iar apoi intoarceti jetonul semnalului de avertizare cu partea activa in sus. Activ – inactiv

Incercuiti campul semnalului de avertizare al misiunii curente in jurnalul de bord. Fiecare membru al echipajului trebuie sa predea una din cărțile proprii vecinului sau. Cartile racheta nu pot fi transmise. Decideți impreuna dacă veți transmite cărțile spre stanga sau spre dreapta.

Jetonul semnal de avertizare ramane activ  pana cand misiunea curentă este îndeplinită si crește numărul de încercări cu 1 pentru aceasta misiune

Simbolurile din jurnalul de bord.

Jetoanele cu obiectiv

Jetoanele cu obiective ingreuneaza îndeplinirea misiunilor prin adaugarea unor condiții suplimentare.

In cazul in care condițiile impuse de jetoanele cu obiective nu sunt respectate atunci ați pierdut. 

Este posibil să îndeplinit mai multe obiective in aceeasi levata daca jetoanele sunt in orine consecutiva.  

Zona cu semnal slab: 

Daca misiunea voastra are ilustart acest simbol, semnalul este întrerupt iar comunicarea este limitata. Cand doriti sa comunicati plasati cartea in fata voastra iar langa aceasta jetonul de comunicare cu partea roșie sus. Ceilalți membri ai echipajului trebuie sa isi folosească intuiția pentru a determina ce informație este transmisă.

Semnal intrerupt temporar:

Daca misiunea voastra are ilustrat acest simbol , comunicarea este întreruptă complet pentru o perioada scurta de timp. Numărul de langa simbol va arata în timpul cărei levata puteți relua comunicarea. Pană atunci nimeni nu poate dezvălui nicio informație despre cărțile sale. Incepand cu levata indicată comunicarea revine la normal.

Decizia comandantului:

Daca misiunea voastra are ilustrat acest simbol, plasați numărul indicat de cărți cu obiective în centrul suprafeței de joc, cu fata in jos. După ce fiecare jucător și-a analizat cărțile proprii comandatul intreaba fiecare membru dacă dorește să-și asume îndeplinirea tuturor obiectivelor. Aceștia pot răspunde doar cu da sau nu. Apoi comandatul decide cine le va îndeplini si dezvăluie cărțile cu obiective. Comandantul nu se poate autodesemna.

Distribuirea făcută de comandant:

Daca misiunea voastra are ilustrat acest simbol, comandantul se va ocupă de distribuirea cărților cu obiective. Pregatiti misiunea in mod normal dar nu plasați nicio carte cu obiective cu fata in sus în mijlocul suprafeței de joc. 

Comandantul va dezvălui o carte și va întreba fiecare membru dacă vrea să-și asume realizarea acestui obiectiv. Aceștia pot răspunde doar cu “da” sau “nu” apoi comandantul decide cine primește sarcina respectivă. Acesta se poate autodesemna. Toata cartile trebuiesc distribuite in mod egal, un membru nu poate avea mai mult de 2 obiective în plus fata de alt coechipier. 

Varianta de joc in 2 jucatori:

  1. Puneți deoparte cele 4 carti racheta
  2. Luați restul de 36 de carti de joc mari si puneți 7 dintre ele cu fata in jos una langa alta. Apoi plasați deasupra acestora alte 7 carti cu fata in sus. 
  3. Cărțile de joc rămase impreuna cu cele 4 carti rachetă se amestecă si se împart celor 2 jucători astfel incat fiecare sa primeasca 13 carti. 
  4. Fiecare membru al echipajului va plasa in fata sa un jeton de comunicare radio cu partea verde in sus si o carte de reamintire.
  5. Asezati jetonul de semnal de avertizare cu fata in jos. 
  6. Amestecati cele 36 de carti mici cu obiective si plasați pachetul pe suprafața de joc cu fata în jos. Tineti la indemana jetoanele cu obiective. 
  7. În jocul de 2 persoane comandantul va fi mereu jucătorul care deține cartea rachetă cu cifra 4. Sarcinile comandantului nu se schimba. 
  8. In plus comandantul va administra pe JARVIS, un sistem de inteligenta artificiala. Acesta este reprezentat de randul dublu de 14 cărți. JARVIS va fi tratat ca al 3-lea membru al echipajului iar comandantul va decide întotdeauna care carte va fi jucata pentru fiecare levata. Așadar cel de-al doilea membru al echipajului nu poate contesta acest lucru. Cand veți alege cărțile cu obiective, comandantul va decide obiectivele lui JARVIS. 
  9. După ce a fost jucata una din cărțile lui JARVIS care se afla la vedere, cea de dedesubt va fi intoarsa dar după completarea levatei, nu inainte.