ReguliWatergateExplicatii si cum se joaca

Watergate este un joc pentru 2 jucatori in care veti recrea unul din cele mai mari scandaluri politice din America. Partea fun este ca nu trebuie sa stiti istoria reala a evenimentelor ca sa va bucurati de jocul asta.

 

Scopul jocului Watergate

Unul din jucatori va interpreta partea ziaristilor de la Washington post, care incearca sa demaste activitatile ilicite ale administratiei Nixon. Pe cand celalalt jucator va reprezenta administratia Nixon, care incearca sa blocheze activitatile ziaristilor pentru a-si incheia mandatul.

Setup

Pentru setup plasati placa in mijlocul mesei. Decideti cine va juca cu administratia Nixon si cine va juca cu Washington post. 

Jucatorul care va juca rolul administratiei Nixon va sta aici, iar jucatorul care va juca rolul ziaristilor va sta aici.

Separati cartile in 2 teancuri. Unul pt Nixon si unu pt ziarist.

Plasati langa placa de joc, cartea care are o lista de numere..astea sunt cartile momentum.

Langa ele, amestecati si puneti cu fata in jos teancul vostru de carti.

Langa pista de cercetare, la jumatatea ei, plasati cartea de initiativa cu fata in sus si cu sageata in directia jucatorului Editorului. Aditional langa aceasta carte plasati si cartea cu pasii de urmat la fiecare final de runda.

Plasati pe spatiul zero al pistei de cercetare tokenul de initiativa si un token momentum. Restu de 8 tokene momentum se pun in apropiere.

Cu cele 7 tile-uri cu pozele informatorilor se pun intr-o gramada langa tabla de joc.

Tokenele ce simbolizeaza probele se pun in sac si la fel, se plaseaza langa table de joc.

 

Gameplay

Watergate se joaca pe parcursul a mai multor runde. Fiecare runda in parte se imparte in mai multe faze

  •  Prima faza este Faza initiala – aici ambii jucatori trag carti din pachetul lor. Se pun 3 probe pe spatiul zero al cercetarii.
    1. Ambii jucatori trag carti din pachetul lor in functie de cartea cu initiativa. Fie 4 carti, fie 5. Tineti cartile secrete fata de oponent. Daca pachetul din care trageti se termina, amestecati cartile din pachetul format din cartile decartate in timpul jocului.
    2. Apoi numai jucatorul Nixon, trage 3 tokene cu probe din sac, se uita la ele in secret. Apoi le pune cu fata in jos pe spatiul zero al pistei cercetarii. Jucatorul Nixon se poate uita la aceste tokene oricand in timpul jocului. Ziaristul nu.
  • A doua faza e compusa din Jucarea cartilor
    1.  Incepand cu jucătorul care are inițiativa cea mai mare ( sageata indinca spre el), fiecare joacă cate o carte pana cand le terminati.
    2. Pe tura ta, trebuie sa joci o carte din mana.
      • Fiecare carte e formata din 2 parti: – valoarea si actiunea. Din acestea doua, trebuie aleasa una.
      • Daca alegi sa folosesti valoarea cartii, ai 2 optiuni: fie muti in functie de valoarea cifrei afisate un token momentum sau de initiativa sau muti un token proba.
      • Daca muti tokenul proba, acestea sunt de 3 culori, albastru, verde, galben. Exista si tokene cu 2 culori sau 3 culori ( numite si jokeri). Acestea poti fi folosite pt oricare din culorile prezente.
      • Cand alegi sa folosesti valoarea cartii, si vrei sa muti un token proba, trebuie sa respecti culoarea de pe carte. Fie tokenele de o singura culoare sau tokenele de culoare dubla ce au culoarea inclusa.
      • Ca sa muti un token proba cu fata in jos trebuie sa stii:
        1. Ca jucator Nixon, te poti uita mereu la tokene si atunci cand vrei sa il muti, te uti pur si simplu la el si il muti.
        2. Ca jucator Editor, trebuie sa intrebi jucatorul Nixon, daca e vreun token cu culoarea de pe cartea ta. 
          1. Daca se gaseste un token cu o asemenea culoare, Nixon il intoarce si il muta inspre tine. 
          2. Daca sunt mai multe tokene cu aceeasi culoarea, Nixon alege pe care doreste sa ti-l intoarca si il muta inspre tine
          3. Daca nu exista niciun token de culoarea cartii tale, atunci poti muta tokenul de intiativa sau cel momentum sau un token proba deja intors cu fata in sus.
      • Dupa ce jucati o carte prin partea cu valoare, ii dati discard cu fata in sus in zona de joaca personala.
      • Atunci cand reusesti sa duci un token pe spatiul 5 al pistei tale de cercetare, castigi acel token si el iese de pe pista de cercetare si nu mai pot fi mutat.
      • Atunci cand alegeti sa folositi partea cu actiuni din cartile voastre, urmati textul din josul cartii.

Sunt 3 tipuri de parti cu actiuni:

        1. Evenimente: majoritatea cartilor sunt evenimente. Aceste se scot din joc dupa folosirea partii cu actiune.
        2. Conspiratori: doar nixon are conspiratori. Dupa ce folositi cartile prin partea cu actiune, acestea se pun in gramada cu carti decartate.
        3. Jurnalisti: Doar Editorii au jurnalisti. Dupa ce folositi cartile prin partea cu actiune, acestea se pun in gramada cu carti decartate.
        4. Atentie, unele carti daca alegeti sa le folositi cu partea de actiuni, au anumite cerinte, ce trebuiesc indeplinite ca sa poata fi jucate. Iar altele au anumite reactii. Aceste carti pot fi jucate doar ca reactii directe ale unor actiuni specifice ale adversarului.
        5. Daca in urma folosirii unei carti cu partea de actiune, nu poti executa toate instructiunile, atunci ce nu poti face poti ignora.
  •  A treia este Evaluarea – Aceasta faza incepe atunci cand niciun jucator nu mai are carti in mana. Trebuiesc urmatii pasii urmatori in ordine:
    1. Inapoiati in sac tokenele proba: daca exista vreun token proba pe spatiul zero al pistei de cercetare, atunci se intoarce in saculet.
    2. Acordati tokenul de initiativa:
      1. Acordati initiativa jucatorului de a carui parte este tokenul de initiativa.
      2. Atunci cand castigati tokenul de initiativa, intoarceti ( daca e cazul) cartea de initiativa cu sagetile inspre tine.
      3. Daca tokenul de initiativa este pe spatiul zero al pistei de cercetare, atunci initiativa e castigata de jucatorul care nu a avut initiativa tura precedenta.
      4. Daca initiativa s-a setat in timpul turei, sariti pasul asta.
    3. Acordati tokenul momentum:
      1. Acordati tokenul momentum jucatorului de a carui parte este tokenul momentum.
      2. Atunci cand castigati tokenul momentum, il luati de pe pista cercetarii si il puneti pe cartea voastra pe spatiul liber cu cel mai mic numar vizibil. Daca exista instructiuni langa numarul ocupat, indepliniti-le.
      3. Daca esti Editor si castigi tokenul dar nu mai ai loc pe carte sa il asezi, atunci scoti din joc tokenul.
      4. Daca tokenul momentum este pe spatiul zero al pistei de cercetare, atunci tokenul nu e castigat de nimeni
      5. Daca tokenul a fost castigat in timpul turei, sariti pasul acesta.
    4. Plasati tokenul de initiativa si 1 nou token momentum pe spaiul zero al pistei de cercetare.
      1. Luati tokenul de initiativa de pe carte si plasati-l pe spatiul zero.
      2. Luati un nou token momentum din rezerva generala si plasati-l si pe el pe spatiul zero.
      3. Daca nu mai aveti disponibil niciun token momentum, atunci jocul e castigat instant de Nixon.
    5. Acordati tokenele proba
      1. Fiecare jucator isi castiga tokenele proba din partea sa de pista de cercetare.
      2. Primul este jucatorul care are initiativa si dupa si celalalt jucator.
      3. Tokenele proba se aseaza specific pe culoarea desenata pe ele, sau daca sunt cu 2 culori  pe una pe care o respecta.
      4. Daca esti Editorul, plaseaza tokenele cu fata in sus, pt a creea conexiuni
      5. Daca esti Nixon, pune tokenele cu fata in jos, pt a intrerupe conexiuni.

Sfarsitul jocului Watergate

Jocul se termina cu victoria lui Nixon imediat ce al 5 lea token momentum a fost pus pe cartea momentum, sau daca in joc nu mai sunt tokene momentul pt a realiza pasul 4 de la Faza Evaluarii. – dar aici cazurile sunt rare.

Jocul se termina cu victoria Editorului imediat ce au fost realizate 2 conexiuni intre Nixon si informatorii  pe tabla de joc. 

O conexiune intre Nixon si un informator inseamna ca un informator sa aibe poza in spatiul dedicat lui si pana la poza lui Nixon din centrul tablei de joc sa fie un drum format din tokene proba cu fata in sus. Tokenel proba cu fata in jos sau lipsa lor se considera intreruperea conexiunii.