ReguliWTF?Explicatii si cum se joaca

WTF? este un joc de petrecere pentru adulti. Pe parcursul jocului participantii vor avea de raspuns la intrebari piperate si, daca e cazul, vor fi nevoiti sa isi sustina raspunsul in fata contestatarilor.

Obiectivul jocului

Sa castigi cat mai multe cartonase în timpul alocat:

  1. Oferind răspunsuri pe care ceilalți jucători nu le pot contesta cu succes
  2. Contestand cu succes răspunsurile celorlalți jucători

Întrebările sunt înșelător de simple, dar pentru a găsi răspunsul potrivit este posibil sa ai nevoie de timp, iar timpul trece repede în acest joc. Dacă nu cunoști răspunsul ( sau iti este rusine sa il dezvălui) poți întotdeauna sa mai atunci o data cu zarul, dar cel mai simplu mod de a castiga este sa iti convingi adversarii că răspunsul dat este cel corect. Istețimea, cunoștințele generale cu privire la tot felul de domenii ciudate, o gura spurcata si o minte perversa sunt ingredientele esentiale pentru  a castiga jocul.

Instructiuni de joc:

Decideți împreuna cat va dura jocul. Recomandarea noastra este 30 de min.

Cel mai urât jucător va fii primul care că adresa întrebarea, iar jucătorul din stanga va fii primul care va răspunde.

Jucătorul care va răspunde la întrebări va începe prin a arunca zarul. În acest tur chestionatul va răspunde doar la întrebările care au același număr ca cel afișat pe zar.

Clepsidra este intoarsa. Chestionatul va încerca sa raspunda la cat mai multe întrebări, în timpul turului sau. Nu exista soluții clare pentru întrebările adresate în joc – toate răspunsurile sunt acceptate ca fiind corecte dacă nu sunt contestate de unul din jucători. Pot fi întrebări la care nu știți răspunsul, dar este bine sa incercati sa ii ghiciți sau sa blufati ca il   cunoasteti – puteți scăpa cu aceasta tehnica dacă nici ceilalți jucători nu cunosc răspunsul corect.

Odată ce ai răspuns la întrebare ti se va da cartonasul si o noua intrebare va fi pusa, cu exceptia cazului cand raspunsul iti este contestat. In cazul in care raspunsul iti este contestat, cartonasul va fi luat de respectivul jucator. Acest lucru inseamna ca acel cartonas este “in asteptare”. Nu dezbateti dezbateti raspunsurile in acest stadiu – treceti la urmatoarea intrebare – toate contestatiile vor fi dezbatute la finalul turului.

Daca exista o intrebare la care nu poti raspunde sau nu vrei, poti alege sa arunci zarul si sa iti incerci norocul.

Daca dai cu zarul acelasi numar ca cel al intrebarii “problema”, vei CASTIGA cartonasul fara sa fie nevoie sa raspunzi. Daca vei da un alt numar decat cel al intrebarii, vei PIERDE cartonasul in detrimentul altui jucator. In calitate de Chestionat, tu vei decide care jucator va lua cartonasul pierdut. Alege cu atentie persoana careia ii vei da cartonasul tinand cont ca aceasta il va castiga fara sa raspunda la intrebare. Indiferent de rezultatul aruncarii zarului, fii pregatit sa raspunzi la urmatoarea intrebare. 

Contestarea raspunsurilor:

Oricare din jucatori ( incluzand si jucatorul care adreseaza intrebarile) este liber sa conteste raspunsul daca il considera ca fiind gresit. Pentru a face acest lucru, striga CONTEST! imediat ce raspunsul a fost dat, si inainte sa fie adresata urmatoarea intrebare. Daca esti primul jucator care contesta, ti se va da cartonasul pentru a-l tine pana la finalul turului. 

Cand turul se încheie, contestațiile vor fi evaluate în ordinea în care au fost adresate. In calitate de contestatar trebuie sa spui, de ce crezi ca raspunsul este greșit – dacă nu ai un motiv valid, contestația va fi considera ca fiind nefondata.

Dacă motivul contestatiei este corect, pastrezi catornasul disputat SI vei fura un alt cartonas de la jucatorul contestat. Dacă motivul contestatiei este greșit, chestionatul isi va pastra cartonasul SI va fura unul din cartonasele tale. Dacă jucătorul care a pierdut contestatia ( fie el chestionat sau contestatar) nu are niciun cartonas ce poate fi furat, jucatorul care a castigat disputa va fura un cartonaș din cutia WTF.

Daca disputa dintre chestionat si contestar nu va fi rezolvata intre ei, toti jucatorii care sunt implicati trebuie sa actioneze ca juriu. Ambii jucatori implicati trebuie sa accepte decizia juriului. Daca nici juriul nu se poate pune de acord, atunci cartonasul disputat va fi introdus inapoi din cutia WTF.

Bonusul de viteza:

Jocul WTF se joacă cel mai bine in viteza ( si cu jucătorii relaxati). Ca stimulent orice chestionat care răspunde la mai mult de 5 întrebări in turul sau, va castiga al 6 lea cartonas pe gratis ( fara a raspunde la intrebare).

Castigarea jocului:

06:13 Dupa turul fiecarui jucator, cutia cu întrebări WTF se muta catre stanga, iar chestionatul devine cel ce adreseaza intrebarile jucatorului din stanga sa. Jocul continua in timpul alocat dupa cum s-a explicat anterior, pana ce ultimul chestionat este cel care a adresat intrebarea la inceput, astfel incat fiecare jucator sa fi avut acelasi numar de tururi.

Jocul se termina cand timpul alocat se termina. Toate contestatiile trebuie disputate inainte de a se numara cartonasele fiecarui jucator. Jucatorul cu numarul cel mai mare de cartonase WTF la finalul jocului, este castigatorul.

Departajarea in caz de egalitate:

Daca 2 sau mai multi jucatori sunt la egalitate, trebuie sa se faca departajarea intre ei. Intrebarea de departajare poate fi adresata de orice jucator care nu este implicat – acesta trebuie sa extraga un cartonas din cutie, se arunce zarul si se adreseze intrebarea de la numarul respectiv. Primul jucator care raspunde corect, castiga jocul. Daca raspunsul este contestat, jucatorii care nu sunt implicati in departajare vor decide daca contestarea a fost corecta sau nu. In acest caz, jucatorul care castiga constestatia va fi castigatorul.